Kvalitetsløfte på oppussing

Derfor er oppussing gjennom Flip enda tryggere enn alternativene

Flip er mer enn en plattform for oppussing. Plattformen er bygget for å sikre at oppussingsprosjektene dine gjennomføres med så høy kvalitet, trygghet og kontroll som mulig fra start til slutt. Derfor har Flip kvalitetsløfte på oppussing som betyr:

1. Kvalitetssikring før jobben starter

Alle håndverkere som får tilgang til Flip-plattformen, må gjennom en grundig godkjenningsprosess. Vi sjekker referanser, at alle ansatte har HMSkort, at håndverkeren har gyldig ansvarsforsikring og at de har gode lønnsvilkår. I tillegg må håndverkerne gjennomføre testprosjekt og signere på Flip-standardene for kvalitet og profesjonalitet før de kommer inn i plattformen. Med løpende kundetilbakemeldinger passer vi også på at kvaliteten oppleves tilstrekkelig høy. Bare de som leverer godt, får fortsette å bruke plattformen.

2. Full oversikt over håndverkeren i budrunden

Med den åpne budrunden får du økt trygghet med full oversikt over håndverkeren du vurderer å benytte. Alt fra tidligere rating fra kunder på kategoriene: punktlighet, vennlighet, kvalitet på arbeid, ryddighet og kommunikasjon. Du får også tilgang til å se hver håndverkers sertfiseringer slik at du kan veie dette opp mot ditt objekt og pristilbudene fra de ulike.

3. Løpende kontroll og avslutningssjekk

Underveis i prosjektet benytter håndverkerne sjekklister og dokumentasjonsverktøy som hjelper dem å sikre jevn kvalitet. Når jobben er ferdig, gjennomføres en avslutningssjekk sammen med deg som kunde – du godkjenner arbeidet før betaling. Det betyr at du som kunde alltid har siste ord.

4. Trygghet ved avvik

Selv de beste håndverkere kan gjøre feil. Men Flip gir deg økt trygghet dersom noe ikke går etter planen. Vi følger opp håndverkerne tett, og står på din side hvis avvik må rettes. Ved grove brudd på Flip-standardene, vil vi fryse håndverkeren og i ytterste konsekvens ikke gi håndverkeren flere jobber og stenge dem ute av plattformen. Distribusjonsmakten vi har overfor håndverker kan vi derfor benytte for å hjelpe deg som kunde innenfor rammen vi har som plattform.  Dersom det blir full konflikt mellom deg og håndverker, har du alt dokumentert skriftlig i Flipplattformen slik at saksgangen blir enklere.

5. Fastpris og pristransparens

Med Flip får du alltid fastpris og oversikt over eventuelle tillegg før jobben starter. Ingen skjulte kostnader, ingen overraskelser. Alle eventualiteter skal være avklart skriftlig og du kan følge med på budsjett og fremdrift digitalt gjennom hele prosjektet.

6. Forsikring og sikker betaling

Alle prosjekter gjennom Flip er forsikret av håndverkerens ansvarsforsikring, og betaling skjer trygt gjennom plattformen. Du har også mulighet til å snakke med Flips kundekonsulent hvis du trenger hjelp og rådgivning underveis.

7. Miljøvennlig oppussing

Flip er Miljøfyrtårn-sertifisert og stiller krav til miljøvennlige løsninger fra håndverkerne. Vi bruker svanemerkede malingsprodukter, tilrettelegger for resirkulering og kildesortering, og jobber for å forlenge levetiden på eksisterende materialer. Vi tenker bærekraft i alle ledd.

8. Kunden i fokus

Selv om vi aldri blir utlært, utvikler flip seg løpende basert på erfaringer og reelle kundebehov. Vi forbedrer plattformen løpende basert på tilbakemeldinger, og bruker kundedata og NPS for å identifisere hva som fungerer, og hva som må bli bedre. Resultatet er en tryggere, mer transparent og mer kundevennlig oppussingsopplevelse. Dette kombinert med at vi fjerner håndverkere som ikke leverer på retningslinjene vi har satt, sikrer trygghet og kvalitet for deg og fremtidige kunder som benytter Flipplattformen.

Flip – Vi jobber for en tryggere oppussingsopplevelse med kvalitet i alle ledd.

👉 Start ditt prosjekt i dag på flip.no