Vilkår for Flip Oppussing

  1. Definisjon av tjenesten
    1. Flip Oppussing AS (heretter "Flip") er en oppussingstjeneste for privatpersoner og bedrifter. Flip er en plattform som tilrettelegger for oppussingsprosjekter og sikrer enkel, rask, trygg og effektiv oppussing til konkurransedyktig pris. Selve oppussingen utføres av en Flip Partner som vil være ansvarlig tjenesteyter for prosjektet (heretter "tjenesteyter").
  2. Kunden sitt ansvar ved oppussing gjennom Flip
    1. Opplysningsplikt

      Kunden har opplysningsplikt om oppussingsobjektets tilstand. Kunde skal i henvendelsesprosessen opplyse så detaljert som mulig om ting som kan ha påvirkning på pris for oppdraget. Elementer som boligeier bevisst velger å ikke informere Flip om kan lede til erstatningsansvar. Alle opplysninger skal være meddelt skriftlig i Flipløsningen.

    2. Kunde sitt ansvar ved henvendelser gjennom Flip

      Kunde må kontrollere at han/hun er juridisk eier, eller har tilstrekkelig fullmakt for å kunne bestille oppussing av objektet. Hvis dette ikke er tilfelle forplikter kunde seg til å innhente skriftlig fullmakt for at eier av oppussingsobjekt godtar den oppussingen som skal skje før budrunde gjennomføres. Ved oppussing av dødsbo må arving(er) innhente skifteattest og eventuelle fullmakter som er nødvendig for å gjennomføre oppdrag.

    3. Tilgang til oppussingsklar bolig

      Bolig skal overleveres til Flip med nøkkeltilgang, i en tilstand slik at den er klar til oppussing, men mindre annet er avklart til avtalt oppstartsdato.

    4. Forsikring

      Kunde skal forsikre seg om at oppussingsobjektet har fullverdiforsikring.I tilfelle det skulle oppstå skader på bolig under oppussing, går dette på tjenesteyters ansvarsforsikring.

    5. Ved aksept av oppussingstilbud vil det i utgangspunktet ikke være mulig å trekke seg fra kontrakten. I en Force Majeure situasjon, vil jobben kunne kanselleres 48 timer før oppstart av oppussingsjobben mot et gebyr på 10% av oppdragssum. Under 48 timer før oppstart vil gebyr være 25% av oppdragssum.

Personvernerklæring

  1. Denne erklæringen skal sørge for at vi Flip Oppussing AS etterlever lov om personopplysninger fra 2018 (Også omtalt som GDPR). Dette dokumentet skal bidra til at vår behandling av personopplysninger skjer innenfor lovens rammer.
  2. Flip Oppussing AS er ansvarlig for alle personopplysninger som blir behandlet i forbindelse med oppussing av boligen. Vi er ansvarlige for å overholde de pliktene som følger av reglene om personopplysninger. Det daglige behandlingsansvaret har daglig leder i Flip Oppussing AS.
  3. Med personopplysninger menes alle opplysninger og vurderinger som kan knyttes til deg som enkeltperson. Personopplysninger som er nødvendig for oss for at du skal kunne bestille oppussing fra Flip er navn, telefonnummer, adresse og epostadresse. Vi vil også ha tilgang på IP-adressen din når du sender inn din henvendelse. For å kunne beregne et komplett pristilbud må vi også dele adressen for oppdraget med vår håndverkerdatabase. Navn, telefonnummer og epost deles kun med håndverkerene når du etterspør deres kontaktinfo. Uten disse opplysningene vil vi ikke kunne gi deg tilbud på oppussingen. Vi vil også benytte din kontaktinfo til å sende relevant informasjon og tilbud om du har godtatt dette.
  4. Når du har bestilt oppussing, vil du bli registrert i vår kundedatabase. Formålet med dette er å ha en oversikt ditt kundeforhold, oppussingsprosjekter, henvendelser, betalinger, garantier og evt kundeservice i etterkant av oppussingen. Når oppussingen er gjennomført og gjort opp kan du kreve at alle personopplysninger om deg kan slettes ved å sende en mail til hei@flip.no.
  5. Flip Oppussing AS skal sørge for at personopplysninger skal:
    • Behandles på en lovlig, rettferdig og gjennomsiktig måte med hensyn til den registrerte ("lovlighet, rettferdighet og gjennomsiktighet")
    • Samles inn for spesifikke, uttrykkelig angitte og berettigede formål og ikke viderebehandles på en måte som er uforenlig med disse formålene ("formålsbegrensning")
    • Være adekvate, relevante og begrenset til det som er nødvendig for formålene de behandles for ("dataminimering")
    • Være korrekte og om nødvendig oppdaterte; det må treffes ethvert rimelig tiltak for å sikre at personopplysninger som er uriktige med hensyn til formålene de behandles for, uten opphold slettes eller korrigeres ("riktighet")
    • Lagres slik at det ikke er mulig å identifisere de registrerte i lengre perioder enn det som er nødvendig for formålene som personopplysningene behandles for ("lagringsbegrensning")
    • Behandles på en måte som sikrer tilstrekkelig sikkerhet for personopplysningene, herunder vern mot uautorisert eller ulovlig behandling og mot utilsiktet tap, ødeleggelse eller skade, ved bruk av egnede tekniske eller organisatoriske tiltak ("integritet og fortrolighet")
    Hvis personopplysninger brukes til andre formål enn de er samlet inn for, se punkt 2 ovenfor, skal vi alltid vurdere om det nye eller endrede formålet er forenlig med det opprinnelige. Vi skal da ta hensyn til de faktorene som fremgår av personvernforordningen artikkel 6 nr. 4
  6. For å behandle personopplysninger, skal vi sørge for at samtykke er gitt av den registrerte for et eller flere spesifikke formål behandlingen er nødvendig for å oppfylle avtalen som den registrerte er en del av.
  7. Vi skal sørge for at alle registrerte skal ha tilgang på lovbestemt informasjon, noe som også følger av denne personvernerklæringen. Den registrerte har rett til å anmode Flip om innsyn i og retting eller sletting av personopplysninger eller begrensning av behandlingen som gjelder den registrerte, eller til å protestere mot behandlingen samt rett til dataportabilitet.
  8. Spørsmål om behandling av personvernopplysninger og for utøvelse av den registrerte sine rettigheter sendes til hei@flipoppussing.no , og skal besvares uten ugrunnet opphold
  9. Vi skal slette/fjerne personopplysninger når det ikke lenger er "nødvendig" for formålet som de ble samlet inn eller behandlet for. Minst en gang i året skal vi gjennomgå slette-rutinene våre. Opplysingene vil i utgangspunktet lagres av reklamasjonshensyn og mangler i minst 5 år
  10. Vi har vurdert at vår bedrift ikke krever et personvernombud, fordi vi bare behandler alminnelige personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer.
  11. Ved brudd på reglene om personopplysningssikkerheten (for eksempelvis hacking eller tap av personopplysninger) skal vi straks kontakte datatilsynet og be om veiledning.
  12. Dersom du mener at Flip ikke har overholdt dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, kontaktinformasjon er tilgjengelig på www.datatilsynet.no.
  13. Flip Oppussing benytter informasjonskapsler (cookies) og tilsvarende teknologier på nettsiden for å forbedre brukeropplevelsen, analysere trafikk, og vurdere effekten av våre tjenester. Disse verktøyene kan samle inn informasjon om din bruk av nettstedet.. Opplysningene brukes utelukkende til interne formål, som forbedring av tjenestene våre og markedsføringsanalyser. Du kan når som helst deaktivere eller begrense bruken av informasjonskapsler gjennom innstillingene i nettleseren din.
  14. Vi skal sørge for å oppdatere dette dokumentet jevnlig.
  15. Ved å sende inn forespørsel til Flip aksepterer du den nødvendige bruken av personopplysninger jamfør GDPR art. 6 nr. 1 bokstav a) og bokstav b).
Oppdatert 19.06.2025