Kunden har opplysningsplikt om oppussingsobjektets tilstand. Kunde skal i henvendelsesprosessen opplyse så detaljert som mulig om ting som kan ha påvirkning på pris for oppdraget. Elementer som boligeier bevisst velger å ikke informere Flip om kan lede til erstatningsansvar. Alle opplysninger skal være meddelt skriftlig i Flipløsningen.
Kunde må kontrollere at han/hun er juridisk eier, eller har tilstrekkelig fullmakt for å kunne bestille oppussing av objektet. Hvis dette ikke er tilfelle forplikter kunde seg til å innhente skriftlig fullmakt for at eier av oppussingsobjekt godtar den oppussingen som skal skje før budrunde gjennomføres. Ved oppussing av dødsbo må arving(er) innhente skifteattest og eventuelle fullmakter som er nødvendig for å gjennomføre oppdrag.
Bolig skal overleveres til Flip med nøkkeltilgang, i en tilstand slik at den er klar til oppussing, men mindre annet er avklart til avtalt oppstartsdato.
Kunde skal forsikre seg om at oppussingsobjektet har fullverdiforsikring.I tilfelle det skulle oppstå skader på bolig under oppussing, går dette på tjenesteyters ansvarsforsikring.
Ved aksept av oppussingstilbud vil det i utgangspunktet ikke være mulig å trekke seg fra kontrakten. I en Force Majeure situasjon, vil jobben kunne kanselleres 48 timer før oppstart av oppussingsjobben mot et gebyr på 10% av oppdragssum. Under 48 timer før oppstart vil gebyr være 25% av oppdragssum.
Flip er en plattform som sikrer rask og effektiv oppussing til markedets beste pris med kvalitetsløfte.
Nettstedskart
Flip